niedziela, 19 stycznia 2014

Genialne gofry bez proszku do pieczenia

Po długich poszukiwaniach wreszcie znalazłam! Przepis na genialne gofry bez dodatku proszku do pieczenia. Dzieci stwierdziły, ze to najlepszy przepis a one wiedzą najlepiej :)
Pochodzenia przepisu jest dość banalne, ja przytaczam za autorką bloga Moje Wypieki, która to korzysta z przepisu Michela Roux.
Zanim udało mi sie sfotografować choć jednego gofra musiałam zrobić gofry trzy razy. Dzieci porywały je prosto z gofrownicy, więc ostrzegam, ze podana porcja wystarcza dla dwóch żarłoków jeżeli sami chcielibyście spróbować radzę powiększyć podaną porcję :)
 





Składniki:
  • 160 g mąki pszennej
  • 15 g drobnego cukru
  • szczypta soli
  • 50 g stopionego masła
  • 2 jajka, żółtka i białka oddzielnie
  • 270 ml mleka
Zaczynam od oddzielenia żółtek i białek. Białka ubijam ze szczypta soli oraz połową cukru, następnie resztę składników miksuję w drugiej misce. Należy pamiętać, aby nie dodawać od razu całego mleka. Na koniec mieszam powstałą masę z białkiem, ale to już robię zwykła trzepaczką. I gotowe! Smacznego!








1 komentarz:

  1. MNIAM !! Wiedziałam że znajdę przepis u Ciebie na blogu :) super, teraz dokładnie będziemy wiedzieć jak robić , gdy kupimy tą goflownicę na dzien dziecka ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, ze tu wstąpiłaś/eś. Jeżeli masz ochotę napisz kilka słów :)