wtorek, 21 stycznia 2014

Szybki przepis na depresyjną pogodę

Przepis w sam raz na deszcz, szare niebo za oknem i brak światła, który na mnie działa bardzo depresyjnie. Przepis na poprawę humoru to niezbyt pracochłonna chrupiąca przekąska.
Większość składników na pewno będziecie mieć w domu, wystarczy tylko wymieszać :)



Składniki:

100g mąki gryczanej
200g mleka
15g cukru trzcinowego (może być zwykły)
1 żółtko
100g wiórków kokosowych
3 banany (ja użyłam dwóch bananów i jednego jabłka)


Cały przepis to ubicie żółtka z cukrem na pulchną masę , potem dodaję mleko i mąkę cały czas miksując, na koniec wrzucam wiórki kokosowe. Po dokładnym wymieszaniu masy dodaję owoce (banany i jabłka  kroję w plasterki). Na rozgrzany na patelni tłuszcz wrzucam pojedyncze kawałki owoców. Po usmażeniu posypuję cukrem lub cynamonem.
Dodam jeszcze, ze mój syn zażyczył sobie placuszki bez kokosu, też są pyszne :)



Kiedyś dość często robiłam taką przekąskę, ale używałam zwykłej mąki. Z mąką gryczaną placuszki są zdecydowanie bardziej chrupiące (podziękowania za pomysł należą się Ann Podsiedlik - znajomej fotografce ). Jeżeli nie macie mąki gryczanej można zrobić samodzielnie mieląc kaszę gryczaną w młynku do kawy :) Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, ze tu wstąpiłaś/eś. Jeżeli masz ochotę napisz kilka słów :)