piątek, 8 listopada 2013

Kilka pomysłów na szybkie przekąski

Czasami mam wielką ochotę na coś pysznego podnoszącego na duchu, ale brakuje mi czasu, aby spędzić pół dnia w kuchni. Dzisiaj propozycja szybkich przekąsek. Okazuje się, że nawet banalne kanapki można podać w trochę inny, bardzo apetyczny sposób.
Na początek obiad, zwykle uważany za bardzo pracochłonny. Dla mnie jest ostatnią deską ratunku. Gdy nadchodzi taki dzień, że zrobienie obiadu staje sie nierealne odwiedzam mały lokalny sklepik i kupuję jeden z ich specjałów, czyli pierogi. Dla moich dzieci pierogi na obiad są znakiem, ze mama jest baaardzo zajęta. Oczywiscie najlepsze sa te domowe... ale takie niestety nie tym razem.


Kolejna klasyczna propozycja to poczciwe kanapki, zrobione z malutkich kółeczek pumpernikla. Będą na pewno miłą odmianą dla dzieci. Nawet największego niejadka mozna zaangażować w budowanie takiej smakowitej wieży.



A moze coś na ciepło? Pieczarki zapiekane z serem topionym.


Dodatek do kolacji , oczywiście sałatka:



Dla mnie oprócz jakości warzyw w sałatce, absolutnym kluczem do sukcesu jest rodzaj użytej oliwy z oliwek. Uwielbiam oryginalną włoską oliwę, gęstą o prawdziwie oliwkowym kolorze. Taka oliwa ma swój specyficzny smak, często nie trzeba już za bardzo doprawiać takiej sałatki. Powyżej jedna z propozycji , czyli sałątka z fety, pomidora, sałaty, czarnych oliwek i czerwonej cebuli.

Jutro zdradzę tajemnicę pysznego bulionu. Moje ostatnie odkrycie :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, ze tu wstąpiłaś/eś. Jeżeli masz ochotę napisz kilka słów :)